esmaspäev, 3. aprill 2023

Hame

 No sinna on juba mitu head aastat möödas, kui ma omale kitasniku õmblesin. Vahepeal tegin olude sunnil ka uue põlle omale ning sinna see seisma siis jäigi.
Oma seto rahvariiete komplektist jäi puudu veel hame ja naise pea, sest vööd lasin teha Anne Kõolehe mehel nii omale kui ka Svenile. Said uhked vööd! Ausõna!
Hame õmblemise võtsin ma ka ette tegelikult juba tükk aega tagasi - võtsin aga tantsurühma hame ette ning lõikasin tükid välja. Pihaosa õmblesin isegi kokku aga no käistele tikandi tegemine võtab ju päris palju aega. Lasin selle osa masinaga tikkida. No jah, ka siis jäi mu hame õmblemine pooleli, sest ma ei leidnud sobilikku punast kangast varrukatele. Aga punane on seto rahvariiete juures väga oluline värv! Sirge Anderson on uurinud seto hamede traditsioone ja teinud selle kohta oma diplomitöö, kus selgub: Punasel kaitse- ja ravimaagiline tähenduse tõttu kastutati seda ka rõivaesemetel. Arvati, et punase lõngaga piiratud alale ei pääse kurjad vaimud.
Uue tõuke õmblemiseks andis Gretu oma koolitööga. Hakkasin taas õmblema ehk võtsin ennast kokku üle pika aja. Pusimist oli palju ja varruka otste ning kaeluse kurrutamine ja käiseotste sobitamine/disainimine võttis ikkagi oma aja küll. Minu tööde miinuseks on see, et mul puudub overlock-masin ja seega kasutan sarnast pistet, mis õmbleb nagu kokku ja samas ka üle serva, et kangas võimalikult vähe hargnema hakkaks. Ütleme ni, et ise jäin tulemusega rahule isegi teades, et kangas jäi eelnevalt pesemata ja see tõenäoliselt tõmbab tiba pesus kokku...




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar